moc i energia

Wypróbuj 5 sposobów na trening w terenie

O tym, że aktywność fizyczna powinna być przyjemnością, a nie przymusem, wie każdy, kto ciągle zaczyna ćwiczyć, ale nigdy nie udaje mu się utrzymać regularności. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, między innymi brak odpowiedniej motywacji, czy samozaparcia. Jednak w ogromnej ilości przypadków za brak systematyczności odpowiada to, że tak naprawdę nigdy nie lubiliśmy ćwiczyć w wybrany sposób. Biegasz, bo to modne? Chodzisz na siłownię, mimo że nudzą cię ciężary? Dobra wiadomość: wcale nie musisz się zmuszać! Oto 5 sposobów na trening w terenie, który może ci się spodobać!

Spacer przynajmniej raz dziennie

Brzmi banalnie? Prawdopodobnie tak. Jeśli jednak jesteś typem kanapowca, uwielbiasz leniuchować, a jedyną aktywność, jakiej się podejmujesz, stanowi przejście z domu do samochodu i z samochodu do pracy, to spacer może mieć zbawienny wpływ na twoją sylwetkę! Spacery to też najlepsza opcja dla osób otyłych, dla których bieganie czy siłownia mogłyby być za dużym obciążeniem. Spacer możesz urządzać zawsze, o każdej porze dnia i nocy. Nie potrzebujesz też do tego żadnego, dodatkowego wyposażenia. Powinno się wykonywać dziennie około sześciu tysięcy kroków dziennie. Jeśli masz ochotę, zainstaluj w telefonie aplikację, która pomoże ci monitorować twoją aktywność. Możesz też wydłużyć swoje codzienne spacery z czworonogiem albo wyciągać na spacery domowników. Najlepiej jeśli odbędziesz spacer w miłym otoczeniu, na przykład w parku czy lesie. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości, korzystaj z tego, co jest blisko! Najważniejsze, by utrzymać regularność i cieszyć się każdą minutą chodzenia!

Przesiądź się na rower

Wiosna i lato to fantastyczna okazja do tego, by zadbać nie tylko o siebie, ale też o środowisko. Gdyby chociaż część zmotoryzowanych przesiadła się w tej części roku z samochodu na jednoślad w postaci roweru, znacznie ograniczylibyśmy zatruwanie powietrza spalinami! Dlaczego jeszcze warto? Bo podczas jazdy rowerem wielu ludzi potrafi się zrelaksować, bo jazda na rowerze fantastycznie wpływa na sylwetkę i pomaga w wyrobieniu w sobie nawyku uprawiania sportu! I tak musisz pokonać drogę do pracy, dlatego, jeśli tylko sprawia ci to przyjemność, przesiądź się na rower! Jeśli masz przed sobą zbyt wielką odległość, to korzystaj z roweru na przykład wtedy, gdy wybierasz się do sklepu lub organizuj weekendowe wyprawy rowerowe!

Korzystaj z zewnętrznych siłowni

Wiele polskich gmin dba o aktywność swoich mieszkańców. W coraz większej ilości miast i osiedli możemy spotkać dostosowane do potrzeb dorosłych maszyny do ćwiczeń! Jeśli nie pasuje ci wydawanie pieniędzy na karnet albo zdecydowanie bardziej wolisz trening na świeżym powietrzu, to takie punkty są stworzone dla ciebie! Możesz tu popracować nad każdą partią mięśni, a dodatkowo spędzić czas na świeżym powietrzu.

Jazda na rolkach – zabawa nie tylko dla dzieci

Jako dzieci podejmowaliśmy się wielu aktywności fizycznych i przychodziło to nam zupełnie naturalnie. W dorosłym życiu zawsze znajdujemy wymówkę, by nie pójść na trening. Fantastycznym sposobem na to, by odnaleźć przyjemność w ćwiczeniach, jest powrót do dziecięcych lat. Dlaczego by nie kupić rolek, które kiedyś tak bardzo nas cieszyły? Dlaczego nie skorzystać ze skakanki, która przecież leży w domu? A może wraz z naszymi najmłodszymi pograć w gumę, w klasy albo wybrać się na boisko? Taka aktywność sprawia, że nasze ciało dostaje nowe bodźce i zaczyna przyzwyczajać się do ruchu. A my nie tylko młodniejemy, ale też robimy coś dobrego dla naszego organizmu.

Bieganie – tylko dla lubiących biegać

Bieganie jest wciąż jedną z najchętniej wybieranych aktywności fizycznych. W dobie mediów społecznościowych amatorów joggingu przybywa codziennie. Jednak niestety często podejmujemy się tej aktywności fizycznej z niewłaściwych powodów. Jeśli bieganie nie sprawia ci przyjemności, prawdopodobnie nie łatwo będzie ci znaleźć w sobie siłę i motywację, by wyjść z domu na trening. Zatem jeśli nie do końca cieszy cię pokonywanie kolejnych kilometrów albo zwyczajnie czujesz się taką formą ruchu znudzony, to skorzystaj z jednego z powyższych sposobów na aktywność fizyczną! Jeśli jednak bieganie jest dla ciebie niezwykle przyjemne, to koniecznie ustalaj nowe trasy, pobijaj rekordy i wychodź na trening tak często, jak to możliwe!
Wiosną i latem szczególnie powinniśmy wykorzystywać możliwość ćwiczenia na świeżym powietrzu. Bez karnetów, drogich strojów i specjalnego wyposażenia. Ruch w terenie to najlepsza opcja dla tych, którzy chcieliby zacząć zmieniać swoje ciało, ale nie do końca wiedzą, jak to zrobić!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.