Crossfit – czego należy unikać?

Crossfit to popularna, ale dość skomplikowana dyscyplina, która wymaga dużej wiedzy oraz zaangażowania. Bardzo łatwo zrobić sobie krzywdę. W szczególności dotyczy to osób bez doświadczenia, ale również takich, które cały czas chcą więcej i nie myślą racjonalnie. Jest to bezpieczna dyscyplina, ale wyłącznie dla sportowców, którzy nie dbają wyłącznie od szybkość i sprawność, ale również technikę. Niestety wiele osób o tym zapomina.

Złe nawyki treningowe

Jak wyżej wspomniano, crossfit to sport, który duży nacisk kładzie na poprawność wykonywania ćwiczeń. Wielu profesjonalnych trenerów nie zaleca jednak zbyt intensywnej kontroli techniki. Jeśli przez cały czas będziemy analizować, czy zrobiliśmy coś poprawnie, to nasze osiągnięcia będą marne. Bardzo często eliminując jeden błąd popełniamy kolejny. Nie należy skupiać się na zbyt wielu szczegółach jednocześnie, gdyż może to całkowicie zabić radość płynącą z tej dyscypliny. Warto znać kilka podstawowych zasad, a reszta będzie działa się samoczynnie. Nierzadko nawet zawodowcy utrzymują zdanie, że im prościej tym lepiej. Trzeba wyzbyć się z umysłu ciągłego przeliczania i kontroli każdego ruchu. Z pewnością nie przyniesie to oczekiwanych efektów.

Niekompetentny trener

Niestety, od kiedy siłownia stała się na fali, odnotowano ogromną ilość pseudo trenerów. Z założenia ma być to osoba, która naprawdę zna się na swoim fachu. Ma nas uchronić przed kontuzją, a także sprawić, że trening przebiegnie zgodnie z planem. Ważne jest, aby mieć ograniczone zaufanie. Zanim zdecydujemy się na współpracę należy sprawdzić opinie innych osób. Nie jest to trudne zadanie, szczególnie w dobie Internetu.
Brzmi to absurdalnie, ale istnieją trenerzy, którzy już na pierwszym treningu crossfitu narzucają swoim podopiecznym zbyt duże tempo. Nie dają początkującym czasu na adaptację. Oczekują, że każde ćwiczenie będzie wykonywane perfekcyjnie. Rzucają przereklamowane hasła motywacyjne, które działają odwrotnie i są irytujące. Nieprofesjonalny trener może sprawić, że po trzech treningach zrezygnujemy z uprawiania tej dyscypliny.

About the Author: Piotr

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.